Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

Menu

2013. október 9., szerda

SZJG 8. - Örökké kritika

Fülszöveg
„Okos kis könyv ez, elindult a saját útjára. Én pedig most magára hagyom, elengedem, hiszen én azt hiszem, mindent megtettem, amit lehetett, mindent úgy írtam, ahogy szerettem volna, most pedig elégedett vagyok az eredménnyel, mert tudom, én a kezdetek kezdetén valami ilyesmit akartam a végére. Nem egy finálét, elcsépelt ömlengést vagy túlcsavart szálakat. Úgy érzem, ez a sorozat az egyszerűségével nyerte el mindazt, amit elnyert, én pedig végig tartottam magam ahhoz az elvemhez, miszerint ez csak egy sztori egy hétköznapi lányról, A FIÚRÓL (csupa nagybetűvel), a tanulásról, a barátairól, a családjáról, az életéről meg úgy általában, a Szent Johanna gimiről.” Leiner Laura

Véleményem: vigyázat, spoileres!

Hát végeztem ezzel a sorozattal! Kevesebb, mint egy hónapig tartott, suliidőben, mikor eléggé le voltam terhelve, úgyhogy szerintem ahhoz képest jó vagyok. A könyv már nem annyira. Nem akarom nagyon szidni, mert úgy érzem, itt a nyolcadik rész vége, nincs már tétje semminek, befejeződött. De nem tudok olyan butaságok mellett szó nélkül elmenni, minthogy nőnap nem májusban, hanem márciusban van, hogy az IQ teszt biztos nem volt igazi, mert nem létezik, hogy 139-es IQ-ja van Corteznek, és hogy a pogácsa nem is ehető a ballagási tatyorban, ergo nem értem, hogy Zsolti hogyan tudta megenni őket. De ezek annyira részletkérdések, szinte elvesznek a lapok között!

Viszont voltak olyan dolgok, amik nem kicsit felidegesítettek. Ilyen volt a túlzott butaság, ami nagy hibája ennek a sorozatnak. Attól, hogy valakinek rosszak a jegyei, mert lusta tanulni, nem feltétlenül jelenti, hogy józan esze sincs, pedig ezeknek a karaktereknek alig... Például az mi már, hogy az érettségiben csak a megoldást írja le? A megoldásra jár egy pont? És a többi? A részletszámítások? Ez - úgy gondolom - evidens lenne mindenkinek, de hát úgy tűnik, Laura karaktereinél nem. A másik meg Gábor szóbelije, hogy csak akkor beszélt, ha kérdezték. Szerintem ez egyáltalán nem így működik. Egyszerűen annyira komolytalan ez a sorozat! Nem akar komoly lenni, ami alapjáraton véve nem is lenne baj, de túlságosan gyerekes. Laura próbált feszültséget teremteni a 8/1 végén, de nem sikerült...

A másik pedig, hogy két részre lett bontva a rész, amit kicsit túlzásnak éreztem. Volt egy konfliktus, ami megoldódott az első száz oldalon belül, ráadásul hogy! Annyira ki tudnak akasztani ezek az igaz szerelmes történetek, amiben azt sulykolják a tiniknek, hogy a suli jó pasija az álomférfi, és hogy ha sikerül összejönnötök, akkor mehettek Párizsba! Annyira nem realisztikus, annyira habosbabos. Persze nem kell véresen komoly történet (gimiben játszódik, mint is vártam?), de ez azért túlzás. Oké, az még elment volna, hogy Cortez és Reni együtt maradnak, de hogy elköltözzenek Párizsba! Laura átesett a ló túloldalára.

A Cortez kérdés pedig... nem akarok senkit megbántani, de tényleg ettől a fiútól van mindenki annyira hanyatt vágódva? Minden kérdésemre annyi a válasz, hogy azért zúgott bele Renibe, mert... a lány nem köszönt neki első nap és nem nevetett a viccein? Ebből számomra csak az derül ki, hogy ez sértette az önbizalmát, és csak azért is meg akarta mutatni Reninek, hogy fel tudja hívni a figyelmét. Hát nekem ez egyáltalán nem romantikus, sajnálom, ezek szerint velem van a probléma, mert rajongók ezreinek meg ez tetszik. Hát nem vagyunk egyformák! Csak azért én vágytam volna többet megtudni Cortezről.

Arnoldot viszonylag rendbe hozta Laura, de az nem tetszik, hogy Reni úgy gondol rá, mint egy kellemes emlék, aki most kb úgy viselkedik, mint egy csótány, vagy nem is tudom. Mellékesen megjegyzem, hogy írni fogok róla egy novellát, ahogy én folytatnám a SZJG-t, azt hiszem, nem sok embernek tetszene.

Nem mondom, hogy rossz sorozat, mert lekötött, szerettem olvasni és kikapcsolt. Csak túl bugyuta volt az én ízlésemnek, túlságosan naiv. Az együttlétet Renit ismerve azt vártam, hogy vagy túl ideges lesz miatta, vagy túl romantikus, hát egyik sem volt, úgyhogy ezt kicsit csalódásként fogtam fel. Lehet, hogy majd újra elolvasom egyszer, most arra éppen megfelelő volt, hogy elvonja a figyelmemet. Nekem egy stabil négyes sorozat, mert nem tökéletes, de szórakoztató.

Értékelés: 5/4
Borító: 5/4
Kedvenc szereplő: Arnold, Zsolti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése