Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

Menu

2013. július 9., kedd

Üvegváros - kritika

Fülszöveg:
Hogy megmentse édesanyja életét, Clarynek el kell utaznia az Üvegvárosba, az Árnyvadászok ősi otthonába - még ha engedély nélkül belépni a városba a Törvénybe is ütközik, márpedig a Törvény megszegése halált jelenthet. Ha ennyi nem lenne elég, Jace nem akarja, hogy ott legyen, Simont pedig börtönbe vetették az Árnyvadászok, akik igencsak gyanúsnak találnak egy vámpírt, akinek nem árt a napfény.
Ahogy Clary egyre többet tud meg családja múltjáról, szövetségesre lel Sebastian, a titokzatos Árnyvadász személyében. Valentine minden erejével azon van, hogy örökre megsemmisítsen minden Árnyvadászt, nekik pedig csak akkor van esélyük vele szemben, ha összefognak örökös ellenségeikkel. De félre tudják-e tenni gyűlöletüket az Árnyvadászok és az Alvilágiak, hogy együttműködhessenek? Miközben Jace rádöbben, mi mindent hajlandó kockára tenni Claryért, vajon a lány újonnan meglelt képességeivel segíthet-e megmenteni az Üvegvárost - bármilyen áron?
A szerelem halálos bűn, és a múlt titkai is végzetesnek bizonyulnak, amikor Clary és Jace szembenéz Valentine-nal a New York Times nagysikerű sorozatának, A Végzet Ereklyéinek utolsó darabjában.

Véleményem: vigyázat, spoileres!
Azt kell mondanom, ez a kötet volt a három közül a legjobb. Végig pörgött, szinte faltam a lapokat, és nagyon kíváncsi voltam, hogy ha lapozok, mi lesz a kedvenceimmel. Idris nagyon elvarázsolt, a regény végére úgy éreztem, hogy én itt akarok élni! Olyan furcsa lesz visszatérni New Yorkba, a modern világba ezek után, hiszen ez egy csodás, mesebeli ország volt, amit nagyon megkedveltem. Bár kissé furcsa volt, hogy elektromosság nincs, de gáz az igen, és Isabelle ott süti a palacsintát a konyhában.

Igen, volt pár hiba a könyvben, de engem annyira elvarázsolt, hogy nem fogom kiemelni és nem fogom direkt kiszálkázni ezeket. Talán azt emelném ki, hogy nem értette miért kellett Hodge-t visszahozni. Mint már említettem, ha az író meg akar ölni egy karaktert, akkor ölje meg és tépje ki az olvasó szívét vele. De itt teljesen feleslegesnek éreztem, hogy Hodge mégsem halt meg, mert épp egy fontos dolgot tudott csak elárulni, és máris meghalt. Ez a fontos dolog pedig egyébként teljesen lenyűgözött, mert nem számítottam rá (én kis buta). 

Sikeresen bespoilereztem magamnak, hogy kicsoda valójában Sebastian, hogy Jace és Clary nem testvérek, hogy kik Jace igazi szülei, és hogy Valentine meghal (bár ez várható volt). Úgy érzem, sokkal nagyobbat csattant volna, ha nem tudom meg előre, és most megfogadom, hogy amíg ki nem olvasok valamit, nem keresek rá wikián, mert ez így teljesen megölte az egészet. Bár egyszerűen nem tudom kifejezni, hogy mennyire örültem neki, hogy Sebastian egy démonvérrel "megátkozott" árnyvadász. Írtam múltkor, hogy nekem Valentine nem is tűnik igazi gonosznak, mert még úgy nagyjából egyet is tudok érteni vele, hogy miért utálja (igazából irigyli) a vérfarkasokat, tündéreket, boszorkánymestereket és vámpírokat, de az a kegyetlenség, amit a feleségével tett, az nagyon taccsra vágott. Amikor Jocelyn mesélte, hogy megtalálta a megkínzott alvilágiakat, kirázott a hideg, mert végre éreztem a gonoszságát és nem csak üres fenyegetőzés volt, mint eddig. Sebastian viszont olyan fokú romlottsággal rendelkezik, ami miatt csak ámultam, és ez talán a démonvérnek tudható be. De tudom, hogy itt még nincs vége az ő történetének, és kíváncsi vagyok a folytatásra (Szegény meg belépett Anakin és Luke Sykwalker, valamint Jaime Lannister csapatába. If you know what I mean).

Szerelmi szempontból ez a rész nekem kicsit jobban csöpögött, mint a többi, de ez a feszültség fokozódásának is betudható. Örülök, hogy kiderült Jace-ről és Clary-ről, hogy nem testvérek, és végre együtt lehetnek. Bár nekem túl romantikus volt ez az örökké tartó szerelem dolog, meg az a nagyon mély kötelék kettejük között, amit megírt az író, ők mégis az első szerelmespár, akiknek nagyon drukkoltam, mert egyik fél se idegesített halálra. És ha már a szerelemnél tartunk, örülök, hogy Alec végre felvállalta Magnus-szal való kapcsolatát. Imádom őket.

A csatajelenet kedvemre való volt, még akkor is, hogy megint csak mellékszereplők haltak meg, és egy főszereplőt sem bántott komolyabban Clare. Az első csatázás felett még értetlenül álltam, mert nem értettem, hogy miért az elején van, de nagyon szépen megoldotta. A második már rövidebb volt, de annál jobb, a közös rúna, amivel Clary előrukkolt, igazán tetszett. Na és ami szintén a legjobb dolgok közé sorolható, az a paradox, hogy csak belülről lehet lebontani a védőfalat démonokkal, de ők meg nem juthattak be, és hogy Sebastian ezt mégis kihasználta. A harmadik ereklye=tó az pedig zseniális.

Értékelés: 5/5
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Alec, Magnus, Sebastian (ó, de imádom az ilyen romlott karaktereket) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése