Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

Menu

2013. június 29., szombat

Easy - kritika

Fülszöveg:
Egy ismeretlen megmentő.
Egy nyugtalanító titok.
A szerelem nem mindig sima ügy…
A fiú figyelte a lányt, de nem ismerte őt. Aztán egy váratlan összecsapás jóvoltából a megmentőjévé vált…
Tagadhatatlan vonzerő hatott közöttük. Ám a múlt, amelyen a fiú kemény munkával igyekezett felülkerekedni, és a jövő, amelybe a lány őszinte hitét vetette, azzal fenyegetett, hogy elszakítja őket egymástól.
Csak együtt vehették föl a harcot a fájdalom és a bűntudat ellen, nézhettek szembe az igazsággal, és találhattak rá a szerelem nem várt erejére.

Véleményem: vigyázat, spoileres!

Talán én vagyok az egyetlen, de ha nem is, abba a nagyon vékony rétegbe tartozom, akiknek nem tetszett ez a könyv. Olyan jókat olvastam róla, és érdekelt is, de nekem ez egy csalódás volt. Talán a saját, személyes tapasztalatom miatt, de én mérges vagyok erre a könyvre. Nem tudom, hogy az író személyes tapasztalatból merített, de ha igen, akkor nagyon irigylem. Mielőtt valaki félreértené, nem azért, mert bárkinek is ezt kívánnám. Nem. Hanem azért, mert a Jackie mintha túl könnyen túltette volna magát rajta. Annyira zavart, hogy mindenki ezt a lányt akarta. Kennedy, Buck, Lucas (Landon), a zenekaros fiúk. Miért? Ennyire gyönyörű volt ez a lány? A falhoz tudtam volna vágni a könyvet, hogy majdnem megerőszakolták Jackie-t, ő meg rögtön beszáll egy idegen pasi kocsijába. Normális az ilyen? Meg akárhányszor szóba került az eset, utána mindig smároltak. És nem értem, hogyha egy lánnyal ilyen történik, hogyan képes rögtön odadobni magát egy olyannak, akit szinte nem is ismer? Mert rendben van, hogy bízik benne, de miért? Ez nem derült ki. Sokkal jobban részletezhette volna az írónő, hogy mi a fenéért van ekkora bizalom Jackie-ben Lucas iránt. Talán ha ezt jobban elmélyíti, akkor nem fogok ennyire haragudni rá. De így...

A másik dolog. Én nem tudom mikor lett ennyire divat nyomozni a másik után. Ha valaki nagyon titokzatos, nem árulja el a múltját, akkor rögtön rákeresek az interneten? Mégis mi a jó isten jár ilyenkor az írók fejében? Én soha nem kerestem rá egy srácra se, aki tetszett, ha meg akartam tudni róla valamit. És ami kiderült Lucasról, nem is csodálom, hogy nem akarta elmondani. Ez nem egy olyan dolog, amit csak úgy kitereget az ember olyannak, akit alig ismer.

Zavart a gyors tempó, hogy szinte alig beszélgettek, alig ismerték egymást, mégis sokszor majdnem lefeküdtek egymással. Mint említettem már, én nem tudtam megemészteni, hogy Jackie ilyen könnyedén meg tudná tenni. Azok után, ami történt vele. Nem is tudom... ha nem rakja bele az erőszak szálat az írónő, akkor talán sokkal jobban tetszett volna. Szerintem nem bánt jól vele, de a molyos értékelések alapján csak én látom így. Azt se értettem, hogy miért nem mondta el hamarabb a barátnőjének, meg az anyjának! Na ott nagyon berágtam. Most mondhatná bárki, hogy erről nehéz beszélni. Nekem erről senki ne tartson kiselőadást, tudom én is nagyon jól. De nem láttam a regényben egyszer sem egy lélektani vizsgálatot, hogy mennyire megviselik Jackie-t a történtek. Vagy csak én reagálom túl? Szerintem gyorsan túltette magát rajta, nem gondolt rá sokat, de nem is árulta el a fontos embereknek. Rendőrség? Az meg minek! Nem értem, hogy hogyan hallgathatott erről... én sose értettem, hogy mért nem lehet hívni a rendőrséget, de ez úgy látszik csak az én csökött agyam hibája. Mindenesetre, valami mélyebb dolgot vártam ettől a regénytől. Azt, hogy Lucas segít túljutni rajta, de ehelyett folyamatosan ment a petting... Talán ha nem lenne személyes tapasztalatom, akkor megérteném Jackie-t. De így sajnos nem megy.

Értékelés: 5/3
Borító: 5/4
Kedvenc szereplő: Heller professzor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése