Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

Menu

2013. február 3., vasárnap

Entangled - kritika

Fülszöveg:

A tizenhét éves Grace egy fehér szobában ébred, ahol nincs más, csak egy asztal, tollak és papír. Mindeközben pedig fogalma sincs, hogy került oda.

Ahogy lassan papírra veti összekuszálódott élete minden apró részletét, kénytelen felidézni azokat a dolgokat is, amiket inkább el akart felejteni. Kiderül, hogy reménytelenül szerelmes a lélegzetelállító Natbe. Ahogyan az is, hogy a legjobb barátnőjét Salnek hívják, és kettejük kapcsolata egyáltalán nem hétköznapi. Egy dolog azonban hiányzik.
Grace-nek szembe kell néznie a legfontosabb kérdéssel.

Miért van itt?

Egy történet veszélyes titkokról, mély barátságról és ellenállhatatlan vonzalomról.

Véleményem: Vigyázat, spoiler-es!

Először is, soha többé nem hagyom, hogy egy könyv a borítójával az orromnál fogva vezessen. Nem szabad beleszeretni egy borítóba! Ismét elkövettem ezt a hibát, de istenem, annyira gyönyörű, és annyira vonzza az ember tekintetét. Tetszik, bár a könyv belsejéről ez nem mondható el.

A főszereplő lány Grace minden, csak nem egy átlagos VP könyv szereplője. Végre valaki, aki nem fut hiába egy fantasy lény után, hogy aztán örökké tartó szerelmet fogadjon neki. Nem jókislány, nem unalmas, de annyira problémás, hogy már engem rángatott bele a rossz kedvbe. Egyébként nem tetszett, hogy ezt a nevet adta neki az író. Már két VP-s könyvben is Grace volt neve a lánynak, én leginkább a Shiver-Linger-Forever-ben lévő lányra mondanám, hogy illik rá. A Grace név túl ártatlan volt ehhez a lányhoz. Na de nem problémázok többet a neven, más is megragadta a figyelmemet.

Egyrészt rögtön az elején felhúzott. Értem én, hogy egy könyvben menő dolog más regényre hivatkozni, na de Alkonyat? Most komolyan? Mért pont ez jutott az eszébe Grace-nek?
Amikor Sal Grace-t hibáztatta a terhessége miatt, arra rögtön bepipultam. Mármint értem én, hogy rossz érzés lehet, ha látod a barátnődet, aki sokkal felszabadultabban viselkedik a fiúkkal, mint te, de ha tényleg tehernek érzem ezt a viselkedését, akkor szólok neki, hogy hagyja abba! Nem próbálok meg hasonlítani rá, hogy aztán ez miatt terhes legyek! Persze a végén kiderült, hogy mért lett terhes Sal, de akkor is...

Ebben a könyvben három dolog lépett fel, mint problémamegoldás. Ha bajod van: szexelj, vagdosd össze magad vaaaagy igyál. Ezek a szereplők, akárcsak a mai tinik: mindenféle pasival összefekszenek (a játszótéren! Grace annyira ostoba, hogy az nem igaz!), és ha valami bajuk van, vagy szimplán elmennek valahová isznak, isznak és iiiiiisznak. Vagy mint Grace, mindhármat csinálják, a vagdosást pusztán azért: mert jó. Érthetetlen viselkedés. Rendben van, Grace nem viselkedett úgy, mint az átlagos YA szereplők, de pont egy olyan másik végletbe esett át, ami még idegesítőbb. És még merte azt mondani az anyjának, hogy ő felnőtt! Nem Gracie, attól, hogy iszol, szexelsz és vagdosod magad még nem nőttél fel. Ezt tanúsítja az, hogy kiborult a fiújára, amiért az elment dolgozni. Hékás kicsi Gracie, valamiből pénzt kell keresni! Nem lehet egész nap a házban ücsörögni (vagy szexelni).

A könyv fülszövege eléggé hatásvadász. Azt hittem, hogy kicsit több hangsúly lesz fektetve a FEHÉR SZOBÁRA. De nem. Egyébként nem magyarázta meg a végén, és lehet én gondolom rosszul, de van egy olyan erős gyanúm, hogy Ethan=Grace. Már csak abból gondolom ezt, hogy Grace-nek Ethan volt a kedvenc férfineve, ugyanazt a kaját szerették, egyszer dúdolt egy dalt, ami ismerős neki. Aztán mikor Grace nem szökött meg, én, mint olvasó, úgy gondoltam, hogy az egyik "énje" elaludt, és igazi, az eredeti énje aztán mégsem akart "megszökni", mert még nem állt készen rá. Ugyanúgy a végén, Grace végiggondolta az elrontott életét, és azaz énje, aki mocskos volt és romlott végül meghalt abban a fehér szobában, ő pedig fel fog majd ébredni, tisztán, boldogabban. Ez csak az én feltételezésem, de remélem jól gondoltam.

Értékelés: 5/3
Borító: 5/6
Kedvenc szereplő(k): Devon

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése