Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

Menu

2013. február 9., szombat

The Savage Grace - Kritika

 Fülszöveg:

Egy gyötrődő lélek. Egy lehetetlennek tűnő választás. És egy végső összecsapás.

Miközben Grace Divine a benne egyre jobban elhatalmasodó vérfarkasátokkal küzd, végre megtalálja a bátyját – de csaknem minden mást elveszít közben.

Szerelme, Dániel nem képes visszaalakulni emberré, Sirhan halála is közeleg, így Grace-nek egyre kevesebb ideje van, hogy megállítsa Caleb Kalbit és démoncsapatát. Ha elbukik, családja és szülővárosa is elvész. Minden rajta áll.

A Dark Divine trilógia utolsó része választ ad arra, hová is vezet Daniel és Grace szerelmi története.

Véleményem: Vigyázat, spoileres!
Az első két rész kritikáját itt találod. Nagyon gonosz voltam ezzel a sorozattal. Anno ezt is a borítója miatt vettem meg. Mérleg vagyok, szeretem a szép dolgokat. Az első rész kicsit csalódás volt, túl Mary Sue, egyáltalán nem tűnt ki a többi YA könyv közül. A második már sokkal jobb volt, főleg a függővég. Bár a Talbot szerelmi szálat nem akartam, hogy behozzák. Tehát reménykedve álltam hozzá a harmadik könyvhöz, és azt kell mondjam, nem okozott csalódást! Sőt! Nagyon tetszett.

Ami nem tetszett:
Először is, Talbot viselkedése. Értem én, hogy Grace a főhősnő, mindenkinek kedvelnie kell vagy utálnia, nincs közömbös karakter, de ezzel, hogy Talbot átment egyfajta Jacob-stílusba (azaz ő lett a felesleges harmadik kerék, aki küzd a főhősért, de mégsem kaphatja meg).

Sirhan felbukkanása. Ő egy kilencszázkilencvenkilenc éves farkas, aki - most kapaszkodjatok meg - limuzinnal jár. Na de kérlek. Persze értem én, ennyi idő alatt bőven volt idejük a farkasoknak sok-sok pénzt felhalmozni, de nekem ez túlzottan modern volt hozzá képest. Pláne, hogy a farkasokat én is úgy képzeltem el, ahogyan Grace. Mintha indiánok lennének, és olyan törzsben élnének egy eldugott völgyben.

Ahogy Daniel megtudta kicsoda valójában. Ez az információ rendkívül nagy jelentőséggel bírt, mind Sirhan döntésében, mind a csata során. Viszont húztam a számat, hogy ezt mért így kellett megtudnia, ahogyan. Lisa Jordan - aki egyébként egy idegesítően életvidám farkaslány - csakúgy egyszerűen kijelenti, elfeledve azt, hogy ez igazából titok. Kicsit komolytalannak tűnt.

Ami viszont tetszett:
A raktár felrobbantása. Konkrétan nem az, hogy Grace apja megsérült, hanem Brent szerkezete. Tényleg okosan ki lett találva, és egy kisebbfajta izgalmat csempészett a könyvbe. Brent robbantás-mániája még a könyv végén is jól jött, és rendkívül sajnáltam, hogy pont egy saját robbantásába halt bele. Nagyon szívszorító volt.

Az erdőjelenet, mikor Daniel visszaváltozott. Az, hogy belecsempészték a városlakók viselkedését - mert el akarták kapni a farkast - adott egy kis hangulatot a könyvnek még ott az elején. Grace csak arra koncentrált, hogy találjon egy holdkövet, s végül mikor sikerült meggyógyítani Danielt... Nevezhettek szentimentálisnak, de az a jelenet nekem nagyon tetszett.

A csata. Na, ez volt a legjobb az egész trilógiában! Ez a körös ötlet nagyon tetszett, a kihívás, a csatajelenetek, a ház felrobbantása (Brent :( ), Caleb megérkezése, a vörös Hold. Ezért a jelentért érdemes volt megírni a könyvet.

Ami meghatott:
Brent halála, nagyon sajnáltam őt. Viszont a végén Jude halála... Azt hiszem, ez kellett a könyvnek, hogy ne legyen túlzottan happy end. De komolyan, annyira meghatott, mikor meghalt. Grace és Daniel közösen megmentették a lelkét, megmentették Jude-ot azzal, hogy megölték.

Összességében elégedett vagyok ezzel a trilógiával. Ahogyan elindult, egy sablonos úton, idegesítő, önző karakterrel, és ahová jutott a végén. Még Talbot kettős (vagy hármas?) ügynökbeli léte is tetszett. Hogy tulajdonképpen azért "árulta el" őket a végén, mert Grace képtelen volt igazából, szívből megbocsátani neki. Én nem vagyok vallásos, ezért kezdetben furcsa volt a sok biblia tanítás benne, de ehhez a műhöz nagyon is illett. Az egésznek az a tanulsága, hogy tudj megbocsátani, mert később bajt hozhat a fejedre, ha nem teszed.

Kövezzetek meg, de nekem tetszett.

Értékelés: 5/5
Borító: 5/5 (nem tudom mért cserélték le az eredetit a magyar kiadásban, de mindegy. Mindkettő szép.)
Kedvenc szereplő(k): Slade, Paul Divine (Grace apja)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése