Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

Menu

2013. január 26., szombat

Szívritmuszavar - kritika

Fülszöveg:

Csönge. Egy hely, mely mindent megváltoztat. Egy hely, melyet soha nem feledsz. Egy vágy, mely örökre a szívedben marad.

A lány nem hisz a véletlenben, csak a sorsban, a fiú nem hisz a szerelemben, csak a kötelességben. Évek óta ismerősök, látták egymást egyetemi előadótermekben és folyosókon. Mindketten érezték, hogy ez a kapcsolat több lehetne, de soha nem lépték át a határt, nem közelítettek egymáshoz, az érzés beleveszett a szürke hétköznapokba.

Csönge azonban mindent megváltoztat. Öt nap, mely felforgatja a világukat, és lángoló, fájó szerelemre gyújtja a lányt. Bármit megtenne a fiúért, felrúgná a saját életét érte.

De mit érez a fiú? Fel lehet adni mindent a szerelemért? Van-e kiút a múltból, és a jelen láncaiból? Vagy minden út egy padláshoz és egy komor kötélhez vezet?

A sóvár vágyakozásról és egy gyönyörű, felkavaró szerelemről szól ez a regény, mely igaz történeten alapul.

Tudod, mi a szerelem másik neve? Csönge.


Véleményem: - Vigyázat, spoiler-es!
Úgy álltam hozzá ehhez a könyvhöz, hogy mindenképpen el szerettem volna olvasni, szeretem a keserédes szerelmet, az igaz történeten alapuló regényeket. Már a prológus is eléggé meglepett, igazából nem hiszem, hogy ez a történet olyan, amit egy könyvkiadáson leginkább elmesélne az ember. Persze lehet én gondolom rosszul.
Aztán ott volt az a bizonyos Csönge. Az öt nap. Rómeó és Júlia is csak egy éjszaka alatt szerették meg egymást, itt öt nap volt, de nem hiszem, hogy ilyen hamar meg tudsz szeretni valakit. Lehet én vagyok túl rideg és távolságtartó, de öt nap nem elég, hogy ilyen szerelmet fogadj valaki iránt. Ráadásul hét év szenvedést is, ilyen létezik a valóságban? Úgy érzem, ez egy tündérmese, csak nem happy end-del, és ahogy néha a happy end-et eltúlozzák, úgy ezt a keserű, fájdalmas hangvételt is túlbonyolították.
Valahol egyszer azt olvastam, hogy aki igazán öngyilkos akar lenni, az a kötelet választja, mert az a legbiztosabb. És ez a könyv ebből a hitemből is kitérített, mert a fiú nem halt meg. A másik meg, mikor egyszer a lány felhívta, a fiú barátnője vette fel a telefont - mert a fiú fürdött. Elképzelhető, hogy a való életben is így történt, de nekem ez is annyira banális volt.
Nem tudom, hogy a könyvben mennyi valóságalap van, hogy az egész megtörtént, vagy a könyvkiadás úgy egyáltalán nem, de mindegy is. Kicsit jobbra számítottam, sajnálom.
Értékelés: 5/4
Borító: 5/4
Kedvenc szereplő: -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése