Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

Menu

2013. június 17., hétfő

Szépek - kritika


Fülszöveg:
Gyönyörű. Közkedvelt. Tökéletes. Tökéletesen mű. Tally végre szép lett. A tökéletesnél is jobban néz ki, ruhái őrületesek, a fiúja észvesztő, s ő a társaság központja. Éppen ez az amire vágyott. De a sok szórakozás - az állandó bulik, a high-tech luxus, a teljes szabadság- sem palástolja, hogy valami nincs rendjén.Valami fontos.Ekkor üzenet érkezik Tally csúf múltjából. Miután elolvasta, emlékezni kezd arra, hogy mi is a baj a szép élettel, s vége a mulatságnak. Választania kell: vagy azért küzd, hogy elfelejtse amit tud, vagy pedig az életéért, mivel a hatóságok nem hagynak életben senkit, aki ilyen információ birtokában van.

Saját vélemény: vigyázat, spoileres!
Viszonylag hamar végeztem ezzel a könyvvel, és vegyesek is az érzéseim róla. Először is, azt olvastam, hogy ez jobb, mint az első. Bizonyos szempontból igen, például megkaptam a kérdéseimre a válaszokat, de mégsem eleget. Még mindig hiányosnak érzem. Mintha az író nem dolgozta volna ki ezt a világot rendesen. A történések is hasonlóak, Tally az elején egy bizonyos szinten van, hisz valamit, amit szinte beprogramoztak az agyába, a végén pedig megváltozik a hite, pontosan egy fiú miatt.

Nekem Zane sokkal szimpatikusabb volt, mint David. Mindkét félnél (a csúfoknál és a szépeknél is) vannak szélsőséges emberek, akik túl buták vagy a másik, akik túlságosan ellenzik a széppé varázsolást. És David pontosan ilyen, egy merev ember, aki bár keveset szerepelt, amikor nem bukkant fel, mégsem hiányzott. Ezzel szemben oké, hogy Zane is küzd az ellen, hogy szép-agya legyen, de benne ott van az erő és az elbizakodottság, hogy változzon, és ez tetszett meg benne igazán. Jobban örülnék, ha az első részben David-et meghagyták volna Shay-nek, és nem lenne megint egy szerelmi háromszög a történetben. Bár a rész végén Tally Zane-t választotta, remélem nem fogja meggondolni magát a zárókötetben.

Többször is úgy éreztem olvasás közben, hogy az író túl sokat akar. Szeretne beledobálni egy kicsit mindenből a történetbe. Ott van a disztópia, amit megmagyarázott, de nekem még mindig hiányos, aztán kell bele egy szerelmi szál, amit túlzásba visz, mert most mindkét részben volt egy szerelmi háromszög, amitől engem kiver a víz. Aztán az a rész, mikor Tally bolyong össze-vissza, és találkozik azzal a törzzsel meg a szent emberükkel, akikről kiderül, hogy egy rezervátumban élnek. Tisztára Az elveszett világ sorozatba képzeltem az egészet, mi lesz még itt? 

Ami még negatívum a számomra, az David anyja, Maddy volt. Értem én, hogy nehezen dolgozza fel a férje halálát, és Tally-t hibáztatja érte, s közben még a fiától is félti, nehogy annak is ártson, de a viselkedése túllőtt a célon. Legalábbis az első részhez képest sokat változott a rossz irányba.

Összességében tetszett a könyv, Zane mentette meg a számomra, valamint a fejfájásának oka. Persze kiszámítható volt és megint csak Tally ostobaságát tükrözte, hogy nem gondolkodott, miért küldenének kettő pirulát, mikor úgy volt, hogy csak ő kap. Viszont az új füstösök se túlzottan észlények, amiért erről nem avatták be. Szóval mindkét fél "hibás", és végig ott lebegett előttem, hogy bizonyára a gyógyszer okozza Zane fejfájását, csak az volt a kérdés, hogy hogyan. És rájöttem már hamar, mégis tetszett az ötlet.

Értékelés: 5/4
Borító: 5/3 (a magyar borító. A külföldi nagyon ronda)
Kedvenc szereplő: Zane

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése